Error. Page cannot be displayed. Please contact your service provider for more details. (26)

URMĂREȘTE-NE PE: facebook twitter google+ youtube
ȘTIRI DE ULTIMĂ ORĂ

România – următoarea ţară din Europa care legalizează gamblingul online

publicat la 26/01/2015
Flagul României

O nouă legislație a jocurilor de noroc (din Ordonanța de Urgență a Guvernului – GEO 92/2014) prevede o intrare în forță în România la data de 13 februarie 2015, și asta după ce guvernul a aprobat modificări chiar înainte de sfârșitul lui 2014 în legislația națională a gamblingului – Ordonanța de Urgență a Guvernului (Geo 77/2009).

Modificările aduse în legislație par a fi o adevărată revoluție pentru industria română a jocurilor de noroc, și în mod particular – pentru jocurile de noroc online.

Ca urmare a cererii din partea Comisiei Europene, deopotrivă ca și operatorii străini, guvernul român este gata de a abandona măsurile restrictive adoptate anterior.

Noua reglementare modifică taxele care trebuiesc plătite de către operatorii jocurilor de noroc (taxe exprimate în valuta euro), metodele de plată, deopotrivă ca și alte aspecte relaționate de taxarea uniformă a tuturor sumelor colectate de către organizatorii jocurilor de noroc pentru toate tipurile de șanse: pariuri mutuale, pariuri cu cote fixe, pariuri cu potrivire, jocuri de noroc specifice cazinourilor, jocuri de noroc specifice cluburilor de poker, sloturi, loterie televizată, jocuri de cazinouri online, pariuri online cu cote fixe, pariuri online mutuale, pariuri online cu potrivire și bingo online.

Documentul legislativ stabilește obligația operatorilor jocurilor de noroc să se implice în mod activ, inclusiv sub aspect financiar, în activități care au drept scop să prevină adicția în jocurile de noroc, cât și participarea minorilor în jocurile de noroc. Acest lucru este posibil prin crearea unei fundații, iar obiectivele principale ale acesteia fiind asigurarea conformității prin măsuri cu privire la jocurile sociale de noroc adoptate de către Comisia Europeană a Standardizării.

Impozit

Printre cele mai remarcabile modificări din noul regulament se numără noul impozit perceput la jocurile de noroc care înlătură 25% din impozitele pe câștiguri și este aplicabil în ziua de azi printr-un sistem compus din trei nivele:

  • 1% impozit pentru toți jucătorii care generează venituri între 133€ și 15.000€;
  • 16% impozit pentru veniturilor celor care câștigă între 15.000€ și 100.000€;
  • 25% impozit pentru cei a căror sumă obținută întrece suma de 100.000€.

Cât privește veniturile jucătorilor, modificarea impune un impozit de 1% pentru toate câștigurile jucătorilor colectate de la sursă, în timp ce pentru jocurile de noroc de la distanță, regulamentul stipulează că câștigurile obținute de jucătorii online de la distanță și cei ce practică sloturile nu sunt impozitate de la sursă.

Noua modificare de lege este una dintre cele mai importante relaționate cu gamblingul online care oferă operatorilor jocurilor de noroc să legalizeze activitatea lor de gambling în România.

Clase de licență

Pentru activitatea jocurilor de noroc online, legislația propune trei clase de licență:
Clasa 1 de licență este oferită operatorilor care organizează jocuri de noroc la distanță, și care au contracte directe cu jucătorii. O taxă anuală pentru licență bazată pe cifra de afaceri este administrată licenței clasei 1.

Aceasta are cea mai mică taxă de 6.000€ aplicată la o cifră de afaceri care nu depășește 500.000€ per an. Taxa pentru licență crește treptat în conformitate cu cifra de afaceri a companiei, iar taxa licenței anuale maximale este de 120.000€ pentru operatorii cu o cifră de afaceri mai mare de 10.000.001€ pe an.

Clasa 2 de licență se aplică companiilor implicate în tradiționalele jocuri de noroc de la distanță, inclusiv afacerilor care oferă facilitate în găzduirea și administrarea platformei de joc, proceselor de plată, companiilor producătoare și/sau distribuitoare de software specializat a jocurilor de noroc, laboratoare de testare, afilieri și auditori. Taxa anuală aplicată pentru această licență este stabilită la suma de 6.000€ per an.

Clasa 3 de licență se aplică operatorilor de jocuri de loterie, cei care rămân să aibă monopolul exclusiv al Loteriei Naționale ”Romanian Lottery S.A”. Adițional taxelor pentru licență, modificările impun o taxă anuală de autorizație egală cu 16% din venitul brut al jocurilor pentru operatorii de la distanță.

De asemenea, modificările introduc o taxa în valoare de 2% al venitului brut al jocurilor de noroc pentru operatorii terminalului loteriei video, dar și o taxa de 5% pentru jocurilor bingo televizate.

În egală măsură, a fost implementată o schimbare în durata licențelor prin care acestea vor fi valide zece ani, în comparație cu termenul de cinci ani de până acum. O altă noutate constă în posibilitatea companiei stabilite legal într-un stat membru al UE, sau într-un areal economic european, sau în Confederația Elvețiană, să aplice pentru o licență de jocuri de noroc online.

În plus, compania care aplică trebuie să dețină un cont bancar în care să depună banii jucătorilor și plățile pentru câștig, cu o licență în România a băncii respective, sau cu o bancă autorizată în alt stat membru EU, sau într-un areal economic european, sau în Confederația Elvețiană, dar care operează pe teritoriul românesc.

Cerințe tehnice

Legislația conține deopotrivă cerințe tehnice și operaționale detaliate pentru activitatea unei companii de jocuri de noroc de la distanță. Acestea sunt:

  • (i) identic cu legea bulgară din 2014, sistemul IT central al operatorului de jocuri de noroc are un sistem de înregistrare și identificare a participanților din joc, dar și un sistem prin care atât sesiunile simultane de jocuri de noroc, cât și fiecare taxă de participare plătită de către orice jucător, dar și câștigurile plătite fiecărui jucător, sunt transmise și salvate într-un timp real pe un server-”oglindă” dar și pe un server de suport în română, ambele fiind disponibile gratuit oficiului național de jocuri de noroc. Sistemul central trebuie să înregistreze în mod automat fiecare tranzacție, în timp real, pe serverul-”oglindă” făcut disponibil pentru oficiul național al jocurilor de noroc și să transmită periodic rapoarte sumare către serverul de suport.
  • (ii) serverul jocului și serverul-”oglindă” păstrează toate datele cu privire la furnizarea gamblingului de la distanță, incluzând înregistrări și identificări ale jucătorilor, mizele plasate și câștigurile oferite. Informațiile trebuie să fie depozitate cu ajutorul unui echipament de stocare a informațiilor (serverul-”oglindă”) situat pe teritoriul românesc, conform procedurii stabilite în condițiile normelor aplicării GEO 92/2014. Informațiile vor fi depozitate în forma în care au fost create pentru o perioadă de cinci ani.
  • (iii) software-ul folosit în conducerea jocurilor de noroc de la distanță, precum și orice altă versiune a noului software folosit în a administra jocuri de noroc de la distanță, trebuie să fie aprobat înainte cu o perioadă concretă de timp de către oficiul național al jocurilor de noroc pe baza testelor efectuate de către laboratorul autorizat și în conformitate cu procedura stabilită în prezența normelor aplicate ale GEO 92/2014.
  • (iv) echipamentul comunicării trebuie să înregistreze locația geografică, adresa IP a jucătorului, cât și data, timpul și durata sesiunii lor de joc, odată ce s-a înregistrat în calitate de participant într-un joc de pe site-ul operatorului. Informațiile vor fi înmagazinate pentru o perioadă de cel puțin cinci ani din momentul colectării și procesării acestora.
  • (v) echipamentul comunicării și locația centrală la care urmează să fie instalat sistemul IT central al operatorului se va afla în România sau pe teritoriul altei țări member UE, pe arealul economic european, sau în Confederația Elvețiană.
  • (vi) asemănător cu sistemul de reglementare a jocurilor de noroc 2004 din Malta, există cerința existenței unui reprezentant autorizat al companiei care trebuie să fie rezident în România și trebuie să aibă atât împuternicirea de a semna contracte în numele licenței, cât și să aibă aceeași putere în fața curții românești și în fața autorităților statului.
  • Alte modificări vizează sancțiunile relaționate cu jocurile de noroc și cu activitățile de marketing fără licență. Se așteaptă ca noua reglementare să fie adoptată la scurt timp după sfârșitul perioadei suspensive din 12 februarie 2015.

VEI MAI GĂSI INTERESANT ȘI:

COMENTARII

Nu sunt comentarii. Fii tu primul!

EXPRIMĂ-TE