URMĂREȘTE-NE PE: facebook twitter google+ youtube
ȘTIRI DE ULTIMĂ ORĂ

Sfaturi pentru Seven Card Stud

seven-card-stud

Seven Stud are foarte multe caracteristici în comun cu jocul Texas Hold’em. În ambele variante, jucãtorul primeşte 7 cãrţi şi trebuie sã foloseascã 5 dintre ele pentru a construi cea mai bunã mânã de cãrţi mari posibilã.

Clasamentul mâinilor este același (o chintã este mai bunã decât o pereche, de exemplu), şi este destul de dificil sã construieşti o mâna bunã.

Totuşi, existã şi diferenţe destul de importante între cele douã tipuri de joc.

Cea mai evidentã diferenţã constã în faptul cã în Seven Stud nu existã cãrţi comune (community cards). De aceea este important ca jucãtorii sã-şi aminteascã cãrţile la care se renunţã pe parcursul jocului.

Antetul

seven-card-stud-antetul

Jocul începe cu fiecare jucãtor plasând un ante în pot. Anteul reprezintã o sumã micã de bani şi serveşte la acelaşi scop ca şi blindurile în Texas Hold’em: jucãtorii au un lucru pentru care sã se batã o datã cu începerea jocului. Fãrã ante, nu ar prea exista motive sã intre într-o mânã fãrã cele mai bune cãrţi cu putinţã.

Unele cazinouri oferã şi jocuri de Seven Stud fãrã anteuri, şi aceste jocuri tind sã fie dominate de jucãtori care joacã într-un mod foarte conservator.

Dupã ce anteurile se aflã în pot, dealerul împarte cãte trei cărţi fiecãrui jucãtor. Primele douã sunt împãrţite cu faţa în jos, iar a treia e etalatã cu faţa în sus, astfel încât sã o poatã vedea toatã lumea.

Pariul Forţat

seven-card-stud-pariul-fortat

Dupã ce toatã lumea a primit trei cãrţi, urmeazã pariul forţat. Regulile în legaturã cu cine trebuie sã facã acest pariu variazã. În cele mai multe jocuri, jucãtorul cu cea mai micã carte trebuie sã facã pariul forţat; aceastã acţiune mai poartã denumirea de “bring-in“. În unele cazinouri, regula spune cã jucãtorul cu cea mai mare carte trebuie sã înceapã pariul. Dupã efectuarea pariului, cea mai bunã mânã este cea care va începe acţiunea (de a paria sau verifica).

Aceastã regulã referitoare la cine începe acţiunea de pariere face ca avantajul poziţiei sã se schimbe foarte repede în jocul de 7 Card Stud. În Texas Hold’em, jucãtorul cu butonul ştie cã va avea avantajul de a fi ultimul care are acţiunea într-o rundã. În 7 Card Stud, persoana care stã chiar în spatele primului actor în timpul unei runde nu va sta neapãrat în acelaşi loc în toate celelalte runde. Vă vom oferi un exemplu în aceastã privinţã un pic mai târziu.

Momentul când se decide cine va începe acţiunea în jocul de 7 Card Stud este singurul în care suitele conteazã. Dacã doi jucãtori sunt la egalitate, având amândoi aceeaşi carte micã (de exemplu, dacã unul aratã 2-ul de cupã şi celãlalt 2-ul de treflă, se considerã cã jucãtorul cu 2-ul de trefla are cea mai micã carte şi acesta este cel care va începe runda de pariuri).

Clasamentul suitelor în acest scop este dupã cum urmeazã:

  1. Picã (Spades);
  2. Cupã (Hearts);
  3. Caro (Diamonds);
  4. Treflã (Clubs).

Acesta este singurul moment din joc când suitele conteazã. La sfârşitul acestei mâini, dacã un jucãtor are A-10-8-5-2 de Cupã, iar altul are A-10-8-5-2 de Treflã, se considerã cã cele douã mâini sunt egale şi aceşti doi jucãtori vor împãrţi potul. Jucãtorul care are cartea cea mai micã are opţiunea de a face pariul minim permis (în acest caz, pariul de un dolar), sau de a paria $4.

De cele mai multe ori, jucãtorul va alege pariul minim chiar dacã are o mânã bunã, deoarece va încerca sã-şi inducã în eroare adversarii.

Apoi, ceilalţi jucãtori vor trebui sã rãspunda (Call), pluseze (Raise), sau sã parãseascã mâna (Fold), exact ca în Texas Hold’em. Vom parcurge o mânã întreagã un pic mai târziu. Mai întâi vom termina discuţia despre diferenţele dintre 7 Card Stud şi Texas Hold’em.

Diferenţe importante între 7 Card Stud şi Texas Hold’em

seven-card-stud-decizie-proasta

Absenţa unor cãrţi comune (community cards) sau, mai bine zis, faptul cã fiecare jucãtor ţine cãrţile care îi aparțin face ca jucatorilor sã le fie mult mai uşor sã ţinã socoteala cãrţilor. În Texas Hold’em, a patra carte impărţitã le aparţine tuturor jucãtorilor în egalã mãsurã. Dacã a patra carte este un A, atât tu, cât şi eu avem câte un A. În 7 Card Stud însă, dacã eu primesc un A, aceasta înseamnã cã tu vei primi o cu totul altã carte, şi este aproape sigur cã aceasta nu va fi la fel de bunã ca A.

Totuşi, chiar dacã toţi jucãtorii primesc aceleaşi cãrţi în Texas Hold’em, acest lucru nu înseamnã cã aceste cãrţi îi vor ajuta pe toţi participanţii la joc în aceeași mãsurã. Dacă eu am în mâna K-9, iar tu ai A-10, dacã amândoi vom primi 9, aceastã carte comunã mã va ajuta mult mai mult decât pe tine; eu voi reuşi sã fac o pereche, iar tu – nu. Existã şi multe mâini în care cãrţile comune vor ajuta sau vor dezavantaja jucãtorii în egalã mãsurã. De exemplu, dacã eu am A-K, iar tu ai A-Q, un 9 ne ajutã pe amândoi în acelaşi fel, adicã deloc.

Dar deoarece cele 2 cãrţi ale mele au fost mai bune decât ale tale, eu ma aflu încã la conducere dupã primirea acestui inutil 9. O altã diferențã constã în faptul cã existã 5 runde de pariuri în 7 Card Stud, şi doar 4 runde în Texas Hold’em. De obicei, primele douã runde din Texas Hold’em se joacã la limita minimã de pariere, iar ultimele trei se joacã la limita maximã. Cu aceastã rundã suplimentarã de pariuri înseamnã cã puteţi câştiga mai mult cu o mânã câştigãtoare, şi puteţi pierde mai mult în cazul în care aveţi o mânã foarte slabã.

Prin urmare, chiar dacã este mai uşor sã vã ajungeţi adversarii din urmã la 7 Card Stud, vã costã destul de mult sã faceţi acest lucru. De exemplu, dacã un alt jucãtor aratã o pereche, acesta poate duce întregul joc la un alt nivel de pariuri dacã-şi doreşte acest lucru. Prin urmare, dacã un jucãtor are doi de 9 din cãrţile vizibile, acesta poate începe runda fie cu un pariu de $4, fie cu un pariu de $8.

Momentul în care poţi vedea multe cãrţi la un preţ destul de mic reprezintã o altã caracteristicã ce diferenţiazã cele douã tipuri de poker. În Texas Hold’em, avem posibilitatea de a vedea douã cãrţi înainte de a începe runda de pariuri. Dacã rãmânem în joc, putem vedea trei cãrţi înainte de flop. În 7 Card Stud, putem vedea trei cãrţi chiar de la început, însã apoi vedem doar câte o carte pe rând pe tot parcursul jocului.

Cum puteţi vedea multe cărţi cu bani puţini

seven-card-stud-primele-trei-carti

Deşi orice decizie pe care o faceţi este importantã în jocul de poker, acele momente când puteţi vedea mai multe cãrţi pe bani puţini prezintã un grad de importanţã şi mai ridicat, deoarece puteţi ieşi dintr-o mânã fãrã ca aceastã acţiune sã vã coste prea mult. În 7 Card Stud, puteţi vedea mai multe cãrţi cu bani puţini chiar de la primele trei cãrţi.

În Texas Hold’em, puteţi vedea mai multe cãrţi cu bani puţini doar dupa flop (cinci cãrţi pentru o rundã de pariuri), deşi şi momentul când vedeţi 2 cãrţi, respectiv runda de dinaintea flopului, prezintã şi acesta o importanţã majorã.

Dacã ştiţi când sã rãspundeți (Call), sã plusaţi (Raise), sau sã părăsiţi mâna (Fold) în aceste runde, veţi avea o şansã destul de mare de a câştiga jocul.

Ultima diferenţã dintre Texas Hold’em şi 7 Card Stud constã în faptul cã în 7 Stud ultima carte este etalatã cu faţa în jos şi nu cu faţa în sus. Astfel, jocul se deruleazã dupã cum urmeazã: prima rundã – douã cãrţi cu faţa în sus şi una cu faţa în jos; a doua rundã – o carte cu faţa în sus; a treia rundã – o carte cu faţa în sus; a patra rundã – o carte cu faţa în sus; a cincea rundã – o carte cu faţa în jos.

Jucătorii unei mâini ipotetice

În Texas Hold’em, a fost uşor sã jucãm cu 9 jucãtori (se poate juca chiar şi cu 10 sau 11, dacã masa este suficient de mare), deoarece chiar şi cu 11 jucãtori, nu este nevoie decât de 27 de cãrţi pentru a completa o mânã (douã cãrţi în parte pentru fiecare jucãtor şi cinci cãrţi pe masa de joc).

În 7 Card Stud, dacã toatã lumea rãmâne în joc pânã la sfârşit, la 8 jucãtori deja vom rãmâne fãrã cãrţi (pachet de 52 de cărți, 7 cărţi la 8 jucători înseamnã deja 56 de cărţi). În ciuda acestui lucru, cazinourile sunt dispuse să înceapã jocul de 7 Card Stud cu 8 jucãtori, deoarece se intâmplã foarte rar ca toţi cei 8 jucãtori sã rãmânã în joc pânã la sfârşit.

Totuşi, dacã acest lucru se intâmplã, dealerul va trebui sã intoarcã ultima carte cu fața în sus, transformând-o într-o carte comunã în loc sã împartã fiecãrui jucãtor în parte câte o carte hole. Nu petreceţi prea mult timp gândindu-vã la aceastã situaţie. S-ar putea sã jucați 7 Card Stud ani buni pânã sã întâlniți aşa ceva.

Mâna ipotetică

seven-card-stud-mina-ipotetica

Sã începem cu 8 jucãtori. Toatã lumea a depus un ante de $1 şi jucãtorul cu cea mai micã carte va trebui sã înceapã acţiunea: cãrţi. Într-un joc real, nici unul dintre aceşti jucãtori nu ar şti ce cãrţi hole au ceilalţi participanţi la joc. Astfel, vom analiza calitatea deciziilor fãcute în aceastã mânã ipoteticã bazându-ne pe informaţiile pe care le-ar poseda jucãtorii în mod real. Andrei are trei cãrţi pânã la o Culoare, sau 2 pânã la o Chintã.

S-ar putea ca mâna lui Andrei sã fie destul de bunã, însã nu atât de bunã precum vor crede majoritatea jucãtorilor. O altã problemã pentru Andrei este cã toate cele trei cãrţi ale sale au o valoare micã.

Mâna sa ar fi cu mult mai bunã dacã ar avea ceva de genul J-Q-K, cãci ar avea astfel şi şansa de a construi o pereche de cãrţi mari. Dacã Andrei reuşeşte sã facã o pereche, aceasta va fi o pereche de cãrţi mici.

Practic, cãrţile lui Andrei sunt valoroase numai datoritã faptului cã acesta are posibilitatea de a face o Chintã. Prin urmare, 5 şi 9 vor fi cãrţi foarte importante pentru Andrei, şi dacã se uitã pe masa de joc, acesta va vedea doar una dintre aceste cãrţi, un 9 aflându-se în mâna lui Tiberiu. Andrei nu ştie cã Teodor are unul dintre 5-ii de care are nevoie.

Tiberiu este foarte mulţumit de mâna sa. O pereche de Q reprezintã o mânã de început foarte bunã şi deoarece ambele sunt ascunse, ceilalţi jucãtori nu au habar cu privire la ce are Tiberiu în mâna. Se uitã pe bord şi vede cã nimeni nu mai are Q sau 9, situaţie care îi îmbunãtaţeşte şi mai mult şansele de a primi una dintre aceste cãrţi un pic mai târziu. Nu are cum să ştie cã Janina are deja una din Q de care are nevoie şi nici nu va şti decât în cazul în care Janina va rãmâne în joc pânã la sfârşit şi işi va arãta cãrţile.

Cum se părăsește mâna

Atunci când doriţi sã pãrãsiti mâna (Fold), este de preferat sã faceţi acest lucru întorcându-vã cãrţile cu faţa în jos şi dându-i-le într-un mod civilizat dealerului. Uneori jucãtorii care şi-au ieşit din fire aruncã cãrţile spre dealer, lãsându-le cu faţa în sus. Aceştia dau, astfel, dovadă de lipsã de bun simţ şi de lipsã de sportivitate, cãci acest gest poate influenţa rezultatul jocului, oferindu-le adversarilor rãmaşi în joc posibilitatea de a avea acces la informaţii pe care, în mod normal, nu ar fi trebuit sa le primeascã.

Mâna lui Romică este asemanãtoare cu mâna lui Andrei, însã cãrţile sale au valori şi mai mici, şi nici nu are posibilitatea lui Andrei de a face Culoare. Aceasta este o mâna des jucatã în 7 Card Stud, cãci jucãtorii cautã un motiv pentru a se implica în mânã. Este, totodatã, genul de mânã care vã va face sã pierdeţi destul de mulţi bani.

Mâna lui Adelin este foarte slabã. Nu are nicio pereche, nici cãrţi cu valoare mare, nici posibilitatea de a face Chintã sau Culoare. Totuşi, dacã Adelin este optimist, va încerca sã joace la cacealma. În afarã de A, J este cartea sa vizibilã cu cea mai mare valoare, şi deoarece trei A sunt vizibili, este foarte puţin probabil ca vreo altã persoanã sã aibă o pereche de A, şi este imposibil ca un jucător sã poatã avea trei A. Prin urmare, dacă Adelin ştie sã joace la cacealma, va încerca sã facã ceva spectaculos. Totuşi, jucãtorii care blufeazã des şi sunt prea optimişti pierd de cele mai multe ori la jocul de poker.

Problema cu mâna Cassianei

Mâna Cassianei pare destul de bunã. Are o pereche ascunsã şi un A, însã Cassiana are o problema. Puteti ghici care este aceasta? Analizați pentru un moment toate informațiile de care dispuneți referitoare la mâna Cassianei:

Aţi ghicit care este problema?

seven-card-stud-mana-cassiana

Dificultatea Cassianei constã în faptul cã majoritatea cãrților care i-ar putea îmbunãtăţi mâna nu sunt disponibile. Poate vedea un 8 şi doi A în mâinile altor jucãtori, ceea ce înseamnã ca au mai rãmas un singur A şi un singur 8. Cu o pereche de 8, Cassiana nu prea are şanse sã câştige mâna, iar şansele Cassianei de a construi o mânã mai bunã sunt foarte reduse.

Dacã Cassiana este genul de jucãtor care se uitã doar la cãrţile sale, va fi destul de mulţumit de ceea ce are în mânã. Dacã acordã atenţie şi cãrţilor pe care le posedã adversarii sãi, va înţelege cã şansele sale de a câştiga sunt în realitate minime.

Mâna lui Teodor nu este nici ea prea bunã. Nu are posibilitatea de a face Chintã sau Culoare, iar prãpastia dintre 4 şi A sãu este cu mult prea mare.

Chiar dacã Teodor are un A, nu a mai rãmas decât un A care l-ar putea ajuta, şi din câte ştie, este posibil ca acesta sã se afle deja în mâna unui alt jucãtor. Teodor poate fi mulţumit doar de faptul cã nu vede nici un 4 sau 5 pe masa de joc. Însã perechile mici, alcãtuite din cãrţi precum 4 sau 5 nu câştigã decât foarte rar la un joc de 7 Card Stud. Chiar dacã Teodor reușește sa facã o pereche de 4 şi una de 5, este foarte probabil ca un alt jucãtor sa aibã perechi cu valori mai mari decât ale sale.

Mâna Janinei pare destul de bunã. Deşi nu prea are şanse sã mai prindã un A, nici adversarii sãi nu prea au cum sã facã o pereche de A. Nu vede Q sau K pe masa de joc, aşa cã poate presupune cã are şanse sã reuşeascã sã facã o pereche cu una din aceste cãrţi. Nu ştie cã Tiberiu are deja o pereche de Dame ascunse.

Janina este cea care are nişte şanse de a face o Chintã, deoarece toate cele 3 cãrţi ale sale pot lua parte la construirea unei Chinte. Este o şansã destul de micã, deoarece Chinta sa nu este deschisã la ambele capete, ca cea a lui Andrei sau cea a lui Romică. Aceştia pot face o Chintã în oricare dintre direcţii (astfel, 6-7-8-ul lui Andrei poate deveni 6-7-8-9-10 sau 4-5-6-7-8, sau chiar 5-6-7-8-9; şi Romică are aceleaşi posibilitaţi). Janina, pe de altã parte, are nevoie de un 10 şi un J. Orice posibilitate suplimentarã ajutã, însã valoarea mâinii Janinei stã în principal în trei cãrţi.

Sã comparãm mâna Janinei cu cea a lui Teodor. Fiecare are un A, şi fiecare are o şansã destul de micã de a face o Chintã. Deoarece cãrţile Janinei au valori mari, iar cele ale lui Teodor au valori mici, mâna Janinei se mai poate juca, însã a lui Teodor nu prea.

Sergiu va fi forţat sã deschidã runda de pariuri deoarece 2-ul sãu de Treflã este cea mai micã carte cu putinţã; acesta are posibilitatea de a deschide cu un pariu de $1 sau de $4. Va începe cu siguranţã cu pariul minim. Chiar dacã are o pereche, este cea mai micã pereche posibilã, şi poate vedea cã unul dintre 6-ii care l-ar putea ajuta se aflã în mâna lui Romică.

O altã problemã a lui Sergiu constã în faptul cã mâna sa este impărţitã: adicã una din cãrţi este ascunsã, iar cealaltã este vizibilã. Dacã Sergiu mai prinde un 2, ceilalţi jucãtori vor începe sã creadã cã are posibilitatea de a face trei de 2 şi vor juca prudent. Prin comparaţie, sã ne uitãm şi la mâna lui Tiberiu. Nimeni nu-şi face griji deoarece s-ar putea ca Tiberiu sã prindã o Q, însã aceasta ar face ca Tiberiu sã aibã o mânã cu adevãrat bunã.

Prin urmare, Sergiu este cel care se aflã în situaţia cea mai nefericitã deoarece are o mânã care are puţine şanse de a fi îmbunãtãţitã şi chiar dacã reuşeşte sã facã acest lucru, jucãtorii vor fi prudenţi şi nu îi vor rãspunde (Call) pariurile.

Cum se va juca această mână ipotetică?

seven-card-stud-cum-juca-mana-ipotetica

Toate acestea fiind spuse, sã vedem acum cum se poate juca aceastã mânã ipoteticã. Sergiu trebuie sã parieze (Bet) primul, şi mizeazã $1. Andrei se uitã la cãrţile sale şi se gândeşte cã ar fi frumos sã mai poatã vedea o carte pentru $1. Ştie cã se aflã devreme în joc, cã mai sunt încã şase jucãtori dupã el, şi cã şansele de a se strecura cu $1 nu sunt prea mari. Totuşi, rãspunde (Call) un pariu de $1 oricum.

Tiberiu ştie cã are o mânã bunã. Jucãtorului care are Q-urile îi este mai fricã de jucãtorul cu K şi A şi şansele ca cineva sã aibã A-ii sunt destul de reduse, deoarece 3 de A sunt deja vizibili în trei mâini diferite. Aşa cã Tiberiu pluseazã (Raise) $4. Romică ar trebui sã ştie cã are necazuri, însã nu se poate abţine şi vrea sã vadã dacã poate face patru cãrţi succesive, aşa încât rãspunde (Call) şi el $4. Adelin se gândea sã meargã la cacealma cu Jack, însã cu 3 jucãtori deja în joc, se gândeşte cã nu este cel mai bun moment sã blufeze şi spune pas (Fold).

Cassiana ştie cã este foarte puţin probabil ca mâna sa să se îmbunãtãţească, însã nu se poate abţine de la a juca cu o pereche – rãspunde (Call), chiar dacã ştie cã aceasta nu este cea mai inspiratã soluţie.

Teodor îşi dã seama cã mâna sa nu valoreazã nimic şi spune pas repede (Fold). Janina se simte un pic încurajată când vede cã Teodor pãrãseşte mâna. Acum ştie cã ultimul A rãmas nu se aflã în mâna lui Teodor. Presupune cã nici Cassiana nu are Asul, cãci dacã A ar fi fost la Cassiana, acesta ar fi plusat (Raise). Mai mult, Janina nu vede K sau Q. Deşi cea mai înţeleaptã decizie ar fi sã rãspundã (Call), Janina decide sã joace agresiv şi pluseazã (Raise). Aceasta este o greşealã relativ micã, cãci agresivitatea este adesea rãsplãtitã în jocul de poker.

Sergiu trebuie sã decidã dacã vrea sã investeascã încã $7 în aceastã mânã. Perechea sa cu valoare micã, 6-le vizibil din mâna lui Romică, faptul cã mulţi alţi jucãtori par sã aibã mâini bune îl determinã pe Sergiu sã pãrãseascã mâna (Fold). Decizia luată de Sergiu a fost cea mai bunã cu putinţã. Andrei sperã sã se strecoare pentru $1 şi ar fi rãspuns cu încã $3 fãrã sã se plângã, însã plusarea Janinei i-a îngreunat situaţia. Ştie cã ar trebui sã pãrãseascã mâna (Fold) şi totuşi hotãrãşte sã rãspundã (Call).

Ca mulţi alţi jucãtori de poker, Andrei a luat o decizie foarte proastã. Dacã Andrei ar fi ştiut cã îl va costa încã $8 sã vadã o a patra carte, probabil cã ar fi pãrãsit mâna (Fold). Însã a încercat sã se strecoare pe $1, şi când Tiberiu a completat pariul la $4, Andrei a avut timp sã se obişnuiascã cu ideea cã trebuie sã mai punã încã $3.

Când Janina a plusat (Raise), Andrei se obişnuise deja cu ideea cã va pierde încã $3, aşa cã decizia de a investi încã $4 nu a fost una foarte dificilã. Dacã Andrei şi-ar fi analizat situaţia într-un mod cât se poate de realist, ar fi putut pãrãsi aceastã mânã (Fold) scãpând destul de ieftin. Vom vedea în curând cât îl va costa faptul cã nu s-a putut abţine şi a hotãrât sã rãmânã în joc.

Tiberiu se încruntã. Janina a plusat (Raise) şi are un A vizibil. S-ar putea ca acesta sã aibã o pereche de A. Chiar dacã acest lucru este puţin probabil, nu înseamnã cã este imposibil. Dacã Tiberiu pluseazã (Raise), va obliga câţiva jucãtori sã iasã din joc şi va afla cât de puternicã este mâna Janinei în realitate.

Pe de altã parte, dacã rãspunde (Call), îi induce pe ceilalţi jucãtori în eroare cu privire la mâna sa. Lui Tiberiu îi place sã fie viclean, aşa cã hotãrăşte sã rãspundã (Call). Cu mai mulţi adversari, Q-urile lui Tiberiu au şanse mai mari de a pierde, însã în cazul în care vor câştiga, vor câştiga un pot mai mare.

Romică ştie cã a procedat greşit când a rãspuns (Call) unui pariu de $4 însã merge înainte şi rãspunde plusãrii uitând cã o datã ce banii au intrat în pot, aceştia nu îi mai aparţin. A investit deja $8 într-un pot pe care nu ar fi trebuit sã il joace deloc. Se pare cã Romică şi Andrei au învãţat poker de la acelaşi profesor.

Cassiana nu este nici ea prea fericită, însã rãspunde (Call) plusãrii de $4. Decizia sa este un pic mai inspiratã decât cea a lui Romică, deoarece ştie cã aceşti $4 sunt suficienţi pentru ca ea sã poatã vedea cea de-a patra carte. Când Romică a rãspuns (Call), Cassiana ar fi trebuit sã pluseze (Raise) şi Janina ar fi trebuit sã pluseze (Raise) şi ea. Cassiana însã nu îşi poate permite acest risc. Janina era cea care plusa (Raise), şi cu Teodor ieşit din joc, Janina o urmeazã acum pe Cassiana în mânã. Janina nu îşi poate plusa propria plusare.

Aşa se terminã prima rundã de pariuri. Cu $8 în pot în poziţia de anteuri, cu câte încã $8 de la Romică, Andrei, Tiberiu, Janina şi Cassiana şi cu dolarul lui Sergiu se obţine un pot de $49 (din care scade partea pe care o cere camera unde se joacã, în cazul în care camera de poker are regula aceasta ).

Evaluarea mâinilor ipotetice din Fourth Street

seven-card-stud-fourth-street

Se pare cã cineva acolo sus nu îl prea simpatizeazã pe Andrei. Tot primeşte cãrţi care nu sunt suficient de bune, însã care îl tot determinã sã rãmânã în joc. Tiberiu are o mânã puternicã şi nimeni nu are motive sã se îndoiascã de acest lucru.

Toți ceilalţi credeau cã încearcã sã facã o Chintã şi cã Q de treflã nu-l ajuta cu nimic. Cartea lui Romică nu îl ajutã deloc, dar ştie cã mai are douã şanse de a reuşi sã facã Chintã.

Situaţia Janinei este destul de asemãnãtoare cu cea a lui Andrei. J de treflã îi dã posibilitatea de a face o Chintã, însã nu are şanse foarte mari: are neaparatã nevoie de un 10. Aceasta sperã în continuare deoarece nu a vãzut încã nici un 10. S-ar putea ca toţi cei patru 10 sã fi rãmas în pachet. Cel mai important lucru este cã are cãrţi cu valoare mare.

Cum se joacă mâinile ipotetice din Fifth Street

Mâna lui Tiberiu este bunã şi acesta pariazã (Bet). Romică rãspunde (Call), şi încã mai sperã sã facã o Chintã. Janina rãspunde (Call), sperând la un miraculos 10. Andrei îşi dã seama cã nu prea mai are şanse, însã se uitã la banii din pot şi se gândeşte cã o pereche de K sau un 7 l-ar ajuta sã câştige, aşa încât rãspunde (Call) şi el. Astfel potul ajunge la $97

Evaluarea mâinilor şi cum se joacă mâinile ipotetice din Sixth Street

seven-card-stud-sixth-street

Andrei are dintr-o datã o mânã foarte puternicã alcãtuitã din trei de 7 şi pariazã (Bet) mulţumit $8. Tiberiu este convins cã cele trei Q ale sale sunt cea mai bunã mânã din joc şi se gândeşte dacă ar trebui sã pluseze (Raise), încercând sã-i forţeze pe ceilalţi jucãtori? Sau poate cã ar trebui sã rãspundã (Call), şi sã-i inducã astfel în eroare pe ceilalţi jucãtori?

În cele din urmã, decide sã pluseze (Raise); într-un joc cu 7 cãrţi, dacã sunt mulţi jucãtori care sperã sã facã o Chintã sau o Culoare, şansele ca unul dintre ei sã reuşeascã sunt destul de mari. Potul este deja destul de mare. Acesta a hotãrât cã e de preferat sã pluseze (Raise) şi sã vadã ce au ceilalţi. Dacã toţi ceilalţi jucãtori rãspund (Call), Tiberiu are şanse sã câştige potul. Tiberiu ar fi preferat sã fi fãcut aceastã micare în timpul fifth streetului; de obicei, dacã jucãtorii trec de fifth street, preferã sã rãmânã în joc pânã la final.

Poziţia nu i-a permis sã pluseze în timpul fifht streetului, deoarece a fost primul care a avut acţiunea. În aceastã runda, perechea de şeptari a lui Andrei a schimbat ordinea de pariere, iar pariul sãu i-a dat lui Tiberiu şansa de a plusa (Raise) şi de a reduce astfel numãrul de jucãtori care se bat pentru pot.

Romică ar trebui acum sã rãspundã (Call) unui pariu de $16. 3-ul de care avea nevoie a cãzut chiar în faţa sa. Viaţa nu este deloc dreaptã. Totuşi, mai existã încã trei de 3 pe care îi poate prinde (a uitat de 3-ul din mâna Cassianei) şi încã doi de 8 (nu ştie de cei doi de 8 ascunşi ai Cassianei). Romică rãspunde (Call), crezând cã mai existã încã cinci cãrţi care îl pot ajuta sã câştige, când de fapt nu mai existã decât douã.

Janina nu prea inţelege de ce a plusat (Raise) Tiberiu. Probabil cã Tiberiu are o pereche de Q. S-ar putea sã aibã chiar douã perechi. S-ar putea ca perechea de K ai Janinei sã fie cea mai bunã mânã, însã s-ar putea şi ca altcineva sã aibã o mânã mai bunã decât a sa. Are însã şanse sã mai prindã un K, fãcând trei de acelaşi fel, sau un 10, un 8 sau un J, putând astfel sã facã douã perechi. Greg decide sã rãspundã (Call).

Andrei, ai cãrui ochi s-au luminat când a vãzut cel de-al treilea 7, este relativ confuz. Pariul sãu a fost rãspuns (Call), plusat (Raise) şi rãspuns (Call) din nou! Este tentat sã pluseze (Raise) din nou, însã stã pe gânduri. Romică ar putea avea o Chintã, Tiberiu ar putea avea trei Q sau Culoare, Janina ar putea avea trei K sau o Chintã. Îşi dã seama cã are de-a face cu mâini mult prea bune pentru el şi rãspunde. Va putea paria mai mult dacã va reuşi sã facã un full la ultima rundã de pariuri. Acum potul are o valoare de $161.

Evaluarea mâinilor şi cum se joacă mâinile ipotetice din ultima rundă

Iatã ce are fiecare jucãtor în mânã dupã ce li s-a împãrţit câte o ultimă carte cu faţa în jos:

Andrei are trei de 7, o mânã puternicã, însã nu suficient de puternicã pentru a le putea face faţã celorlaţi trei adversari. Tiberiu are un full foarte bine ascuns şi este convins ca va câştiga. Nu se gândeşte cã ar putea pierde deoarece, cu doi K la vedere, nimeni nu poate avea un full mai bun decât al sãu. Ştie cã Andrei nu poate avea un careu de 7, deoarece un 7 se aflã în mâna lui Romică.

Janina nu poate avea patru J deoarece Adelin a arãtat unul când a ieşit din joc. Chiar dacã J-ul lui Adelin nu ar fi fost vizibil, şi chiar dacã din punct de vedere teoretic ar fi fost posibil ca Janina sã aibã careu de J, nu prea se meritã sã-şi batã capul cu variante de mâini posibile.

Dacã ceilalţi jucãtori renunţã şi se ajunge la Heads-up (cu Tiberiu împotriva Janinei), regula care permite numai trei plusãri nu mai este valabilã: majoritatea cazinourilor si camerelor de poker online aplicã regula care le permite celor doi jucãtori sã pluseze (Raise) şi sã repluseze (Reraise) ori de câte ori vor. În acest caz, dacã Tiberiu ar tot continua sã-l repluseze pe Janina, la un anumit moment Tiberiu ar fi nevoit sã rãspundã (Call).

Tiberiu va vrea sã obţinã cât mai mulţi bani de la adversarii sãi. Romică nu a reuşit sã-şi construiascã Chinta, şi probabil cã-şi va da seama cã nu va putea câştiga cu o pereche de 10. Janina crede ca a avut noroc, însã în realitate norocul a cam trecut pe lângã el. Primind 10, acesta a reuşit sã facã o Chintã care câştigã adesea potul în jocul de 7 Card Stud. Însã în poker nu existã mânã mai proastã cu putinţã decât cea care terminã pe locul doi.

Greşeala Janinei este una destul de frecventã. Mulţi jucãtori de poker care se aflã la început se concentreazã exclusiv asupra propriilor mâini, şi încearcã sã vadã cum îşi pot construi cea mai bunã mânã cu putinţã. Aceştia nu se gândesc cã este posibil sã piardã chiar dacã reuşesc sã construiascã mâna respectivã.

Perechea de 7 a lui Andrei este încã vizibilã pe bord. Acesta se hotarãşte sã parieze (Bet), deoarece are o mânã bunã. Nu se gândeşte cã dacã alt jucãtor îi rãspunde (Call) pariului, sunt şanse ca respectivul sã aibã o mânã mai bunã decât a sa. Faptul cã a pariat nu este un lucru întru totul greşit, însã ar fi fost mai inţelept din partea sa sã verifice (Check), ţinând cont de ce s-a întâmplat în runda precedentã.

Motive importante pentru a ne abţine de la a paria

seven-card-stud-motive-importante

Dacã toată lumea a încercat sã construiascã Chinte şi Culori, însã nimeni nu a reuşit, pariul lui Andy nu va fi rãspuns. Acesta va câştiga potul, însã pariul sãu nu-i va aduce mai mulţi bani. Dacã un alt jucãtor a reuşit sã construiascã Chinta sau Culoare, acesta va plusa (Raise). O mânã bunã nu reprezintã un motiv suficient pentru a paria. Pariul trebuie sã aibã o şansa de a câştiga în eventualitatea în care altcineva îi rãspunde (Call).

Acesta este un concept strategic destul de avansat pe care jucãtorii neexperimentaţi îl vor uita foarte repede. Dacã altcineva pariazã (Bet), Andy poate oricând sã rãspundã (Call). Pariind, acesta riscã sã fie obligat sã rãspundã (Call) unor pariuri suplimentare în situaţia în care un alt jucãtor va plusa (Raise). Pariul sãu nu este o mişcare foarte greşitã, însã este posibil ca un alt jucãtor sã-i rãspundã pariului. Ţinând cont de ce s-a întâmplat în runda precedentã, ar fi fost mai înţelept sã verifice (Check).

Tiberiu se gândeşte sã rãspundã (Call), pentru a-i induce în eroare pe ceilalţi jucãtori, însã îşi aminteşte cã data trecutã toatã lumea i-a rãspuns plusãrii şi cã ar putea sã o facã din nou, aşa cã ia decizia corectã şi pluseazã (Raise).

Romică, deşi supãrat din cauza cã nu a reuşit sã construiascã o Chintã, revine în cele din urmã la un mod de gândire realist şi pãraseşte jocul (Fold). Existã jucãtori care ar rãspunde cu o pereche de 10 în mânã, însã aceştia nu ar face decât sã le dea altora şansa de a câştiga mai mult. Romică ar fi economisit nişte bani dacã nu ar fi jucat o mânã atat de slabã ca 4-5-6 încã de început. Putem spune chiar cã a avut noroc. Nu a reuşit sã facă o Chintã, iar dacã ar fi reuşit ar fi pierdut mult mai mulţi bani.

Janina se întreabã dacã sã rãspundã (Call) sau sã pluseze (Raise). Se temea cã se putea ca Romică sã aibã o Chintã, însã acum Romică a ieşit din joc. Se gândeşte cã Andrei are trei de 7 sau douã perechi. Nu îşi poate da seama ce are Tiberiu; cãrţile de pe masa de joc par destul de slabe şi este posibil ca acesta sã blufeze. Încearcã sã îşi aminteascã dacã Tiberiu a pariat agresiv la început, însã nu-şi mai aduce aminte. Dacã şi-ar fi adus aminte, ar fi rãspuns (Call), însã nu-şi aminteşte cum a jucat Tiberiu la început şi pluseazã (Raise).

Andrei îşi dã seama cã ceva nu e în regulã; s-ar fi descurcat cu o plusare, însã dupã douã plusãri devine evident cã cineva are o mânã foarte puternicã. Totuşi, Andrei nu se îndurã sã renunţe la joc şi rãspunde (Call).

Tiberiu pluseazã (Raise) din nou, gândindu-se cã este un jucãtor de 7 Card Stud cât se poate de bun. Janina îşi dã seama cã nu mai are rost sã pluseze (Raise). Nu-şi permite sã pluseze din nou, indiferent dacã Chinta sa este sau nu cea mai bunã mânã din joc, aşa cã se hotărăşte sã rãspundã (Call).

Înţelepciunea sau nebunia de a păstra pariul pentru sfârşit

seven-card-stud-pariul-pentru-sfarsit

În cele din urmã, Andrei îşi dã seama cã nu poate câştiga cu trei de 7. Pãrãseşte jocul, economisind astfel ultimul pariu. Ar fi economisit mult mai mult dacã optimismul sãu nu l-ar fi determinat sã rãmânã în joc încã din primele runde, când mâna sa pãrea bunã, însã nu suficient de bunã. Aşa cum am observat şi la Texas Hold’em, aceastã gândire realistã şi clarã a lui Andrei a venit cam târziu. Dacã Andrei avea de gând sã pãrãseascã jocul, ar fi trebuit sã facã acest lucru dupã replusarea iniţialã a Janinei.

O datã ce Andrei a rãspuns (Call) pariului, ar fi fost de preferat sã meargã pânã la capãt. Când a ieşit din joc, potul conţinea deja $249. Ar mai fi riscat încã $8 pentru a câştiga $249, şi şansele erau de 30 la 1.

Cu toate cã a avut o mânã slabã, Andrei a investit foarte mulţi bani în acest pot. În final, a reuşit sã-şi construiascã o mânã destul de bunã. Deşi se va dovedi cã a fost bãtut, nu ar fi fost imposibil ca el sã câştige potul într-un joc de 7 Card Stud cu trei de 7. Ar fi fost probabil mai înţelept ca Andrei sã rãmânã în joc pânã la final, dacã tot a stat pânã acum. Un ultim pariu de $8 pentru a câştiga $249 nu ar fi fost o investiţie deloc proastã.

Tiberiu îşi arată full-ul, iar Janina nu îşi revine din şoc. Cea mai bunã mânã iniţialã s-a dovedit a fi cea mai bunã mânã şi la final, şi acest lucru se întâmplã mult mai frecvent decât îşi dau seama majoritatea jucãtorilor de poker. Participanţii la joc care au fost mult prea optimişti au pierdut mult mai mult decât jucãtorii care şi-au dat seama cã mâinile lor sunt slabe şi care au pãrãsit jocul în momentul oportun.

Deşi aceastã mânã ipoteticã nu este una obişnuitã, se întâmplã foarte rar sã avem un full, o Chintã şi trei de un fel la sfârşitul unui joc de 7 Card Stud, acest lucru nu este imposibil din punct de vedere teoretic. Am exagerat un pic lucrurile pentru a vã demonstra cât de ușor se poate pierde mulți bani un jucãtor care este mult prea optimist. Vã poate costa destul de mult şi dacã uitaţi ce cãrţi au ieşit din joc sau cine a jucat agresiv încã de la început.

Faptul cã ultima carte este distribuitã cu faţa în jos reprezintã incã o diferenţã majorã între Texas Hold’em şi 7 Card Stud. În Hold’em, este destul de ușor sã vã daţi seama ce cãrţi au adversarii dumneavoastrã, deoarece doar douã din cãrţile sale sunt cu faţa în jos. În Stud, cu 3 cãrţi cu faţa în jos, lucrurile se complicã şi se întâmplã adesea ca cele trei cãrţi vizibile de pe masa de joc sã nu ne ajute prea mult în a ne da seama ce cãrţi are în mânã adversarul nostru (cum s-a întâmplat în cazul lui Tiberiu).

Dacã aveţi cãrţi bune încã de la început, fiţi atenţi şi la cãrţile din mâna adversarilor dumneavoastrã, la modul în care pariazã (Bet), nu lăsați optimismul sã vã influenţeze prea mult stilul de joc dacã vreţi sã faceţi un joc reuşit.

Dacã totul vi se pare prea greu, trebuie sã recunosc cã aveţi dreptate. Acesta este şi motivul pentru care pokerul este un joc al minţii, şi nu un joc de noroc. Totuşi, nu trebuie sã disperaţi. Dacã jucaţi pe mize mici, majoritatea adversarilor dumneavoastrã nu vor aplica prea multe dintre aceste reguli.

Încercaţi sã luaţi cele mai bune decizii cu putinţã, fiţi sinceri cu propria persoanã, fiţi conştient cã aţi jucat bine sau foarte prost, încercaţi sã vã imbunãtãţiţi jocul în mod constant. Astfel, jucãtorii care vã bat azi nu vor mai avea nici o şansã împotriva dumneavoastrã peste câteva luni.